Malmö


Detaljerat.

Igårnatt kunde jag inte sova. Jag satt vid datorn och spelade nätpoker med Steffe. Chattade dessutom om en hel del grejer. Han ska uppträda på musik direkt om ca två veckor. ska nog dra mig dit och kolla ^^

Vaknade klockan sju. Tog mig upp, gick i klädkammaren och tog boxers, strumpor och tröja. La det på tvättkorgen inne i toaletten. Duschade. Tog på roll-on. Satte på kläderna. Rakade mig. Åt frukost. La mig i sängen i fem minuter. Gick min väg till busshållsplatsen. Väntade längre än jag borde på bussen. Kom in till stationen. Vad skulle jag göra på tåget? frågade jag mig själv. Jag gick in på pressbyron och köpte första bästa tidning. Satte mig i tåget och började läsa. Tiden gick snabbt. Gick ur tåget, vad skulle jag nu göra? Åka till Helenéholm skolan titta på Romeo och Juliett i en halvtimma och sedan åka tillbaka? Nej, det skulle kännas grymt onödigt. Jag bestämde mig för att upptäcka staden.

Jag gick ner mot stora torg, klockan hade inte slagit tio än, så alla affärer hade inte öppnat än. Det var väldigt få människor ute på gatorna. Jag gick in mot triangeln. Och nu tänkte jag, vad är det jag har haft på min "att göra lista" så länge men aldrig gjort? Just det, jag har aldrig dragit en wanker på en toallet i en snabbmatsresturang. Det kändes jobbigt, jag vill aldrig göra det igen. Men nu har jag iaf något att kryssa i på min "att göra lista".
Turning torso
Jag gick ner mot tågstationen igen, kollade mig omkring, orienterade mig. Gick till turning torso. Jag var jättenära (och som ni ser på bilden så tog jag en bild med min mobil, grodvinkel) . Ännu en kryssning i "att göra listan". Härligt. Sedna gick jag in i maxi och förundrades över hur fräscht allt var där inne. Sedan tog jag en fet omväg och kom till lilla torg. det var en massa barn som åkte skirdskor där. Jag åt kebab i saluhallen, godaste kebaben jag ätit någonsin.

Gick sedan till Folk å rock och lyssnade på Paul Ankas "Rock swings", härlig skiva. laddar ner den nu.
Sedan tog jag tåget hem vid halv tre. Kom fram lite över fyra och tog bussen direkt.

Träffade Evur och Egge, dom var galna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback