Det var ju bara en busringning...

Tydligen, så hade Nella ringt först oskyddat, sedan lagt på efter en signal och sedan ringt upp igen skyddat. Han kände igen min röst, jag hade visst busringt till honom innan, ett sorts hot som han tog på allvar. En massa skit händer, Nella får dessutom en massaf amiljeproblem, och det känns lite som om det är mitt fel. Efter någon dag eller två så kommer Nella med sin pappa hem till mig och pratar med mig och mina föräldrar. Pappan var lugn, men Nella var gryyyyyyyyyyyyyyyyymt upprörd, aldrig sett något liknande.

Det löste sig sedan, jag tror hon fortfarande har lite oroligheter med sin familj men att det ligger på en mer neutral nivå nu. Hoppas jag.

Någon dag senare komemr jag hem till henne, hon har Fredrik, Rickard och Nellas kompis Ella där. vi åker pulka och sånt, sedan kommer också Nadja och Smulan. Vi sitter i Nellas rum ett tag och snackar om olika saker. jag bluetoothar med Fredrik och Rickard. Efter ett tag går vi ut, vi hämtar Jocke och Ragnar och går hela vägen till tågstationen där Fredrik åker hem till höör. Jag spottar på tåget, en röst från ingenstans säger:
"Du torkar upp det där också va"?

Jag ignorerar rösten, vi går därifrån. Nella och Ella går hem till Ella, jag vill vara med Nella...
Så vi går in mot stan, jag käkar en burgare på BK, och vi väntar på att Fredriks syster ska se klart narnia så att hon kan skjutsa honom hem. Vi går med Smulan och Nadja ner till resecentrum, dom skulle skjutsas hem därifrån.

Jag, Jocke och Linus går hem till mig och spelar poker. på vägen diskuterar vi en massa saker, Jocke förklarar varför han går ner i källaren ibland och super sig full, helt ensam. Jocke tycker det är JÄTTEPATETISKT som han har sagt till mig, vilket jag håller med om.

Den 4:e Januari hade vi pokerturnering, jag blev diskad för att jag fuskade, hade säkert vunnit annars. butter. snackade med Nella på msn, blev glad av hennes närvaro.

Ett par dagar senare är vi hemma hos Nella, Jocke och Linus är där också. vi ser på "perfect man", den sög rätt hårt. Sedan är vi inne på hennes rum och snackar om lite allt möjligt. Helt plötsligt säger hon: "Tom, jag hade kunnat tänka mig att gifta mig med dig". Och jag lovar, det verkade inte som ett skämt. Då säger Linus snabbt: "Det tror jag inte du hade haft något emot" Nella ler sitt perfekta leende mot mig, mitt hjärta blir varmt. Det blir dock en lustig stämning, efter att Linus nyss hade sagt det sistnämnda, Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag tror jag bytte ämne.

Dags att gå efter en stund, jag tar min tröja (som hade legat ihopträngd i Nellas säng. Jag går hem, när jag väl är hemma tar jag av mig tjocktröjan, på vägen upptäcker jag att min tröja luktar Nella, jag stannar till och ler och tänker på det hon sa. Jag går och lägger mig.

Nog för idag era parasiter.

Kommentarer
Postat av: Linus

Hej det är Lecke, jag ska skära halsen av dina hästar.

2006-01-18 @ 21:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback