En hel del

Dagen efter festen spelade vi poker. hade sovit hela dagen.

Det var för exakt en vecka sedan.

Under veckan har en hel del grejer hänt. Smulan hade chattat med Linus på msn och berättat för honom att Lennart hade strulat med fler än just Smulan. Hon nämnde också att de båda tyckte att Lennart var det sämsta strul dom haft. Linus berättade det sedan för mig.

Vi trodde båda att det var något Smulan hittade på, så jag var tvungen att fråga Lennart när han loggade in.
Jag nämnde dock inget om att han var det sämsta strulet dom haft. Men han sa att han inte hade strulat med någon mer än Smulan, och så var det med den saken.

eller?

Nej, dagen efter i skolan snackar Linus och Lennart om det. Jag går med dem och får reda på att det var Nadja han hade strulat med. någon gång i åttan. Linus hade tydligen även berättat en liten ledtråd som tex: "Ja, Smulan hade sagt en annan sak om dig också..."
Lennart var tvungen att ta reda på det. Han tjatade på Linus i evigheter och till slut sa han det. Stämningen krossades. Vi gick till skolan från kiosken utan att säga någonting. förutom Linus som tillade plötsligt: "Ja, men det är ju bara för att du är det enda strul dom haft"!
Lennart svarade inte. Han blev tydligen rätt sur på Smulan som inte förstod någonting.

Jag var hemma hos Nella den kvällen. Och äntligen är hela affären med ungen från lilla schlagerfestivalen färdig. tack och lov.

Jag frågade vad Nella visste om det hela hon sa att Smulan hade sagt åt henne att Linus hade tjallat. Men hon visste ju inte att han hade sagt mer än så...

Så jag sms:ade med Smulan den kvällen. när jag kom hem satt jag vid datorn och chattade en lång stund. Samtidigt så sade Linus att enda anledningen till att han gjorde var: Hämnd.

Han blev tydligen rätt sur på Lennart när han strulade med Smulan på halloweenpartyt, när han vände sig om och gav honom en min som sa: "Fan, vad bra jag är". Linus blev arg på grund av det. Men det hela är över nu, skulle jag tro.

Igår så var jag på badhuset med Smulan, Nella, Nadja, Jocke, Rickard, Fredrik och någon tjej jag aldrig träffat förut. Det var trevligt, mitt på kvällen och allt.

När jag kom hem så följde Linus med. Vi snackade om lite olika saker. Lustigt, Smulan sa att hon skulle logga ut, men det gjorde hon aldrig. Tydligen tjatade hon på någon om något. Anar att det var Ragnar, eftersom han brukar hålla en massa saker för sig själv. Hon frågade väl varför han inte hängde med på badhuset. Undrar varför han inte kom...?

Nåja. Poker ikväll, det ska bli trevligt.

Och förresten så är jag inte sur på Jocke längre. Och det börjar gå bättre i skolan, tack och lov.

skilnnaden på att vara uppspelt på hormoner och på att vara kär är tydlig. När man gilalr någon pga homroner så ligger man och tänker på denne och kan inte sova. när man är kär på riktigt tänker man på henne, ler för sig själv och somnar med ett leende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback