Hej Igen

Hej, betraktare.
Var var vi någonstans?
Jovisst skulle precis börja åttan, ni blandade säkert ihop en massa namn innan, det gjorde jag också när jag läste sista spalten i förra inskicket. man blir förvirrad.
Vad hände i början av åttan? hmm...Jag tror åttan var ett ganska segt år egentligen förutom att jag verkligen började bli intresserad va film då och filmade hela filmen vi gjorde med initialerna GS. Jag var fortfarande vän med Nella. En ny tjej började i vår klass i början av åttan, hon kallades för smulan. Jag gillade henne först, men hon var riktigt blyg och tyst. Hade endast svarta kläder och nästan kritvit hy. Så, i början av året talade jag knappt med henne, men senare på året hade vi någon sorts "bal" som Margareta ordnade hos sig. Vi skulel komma i fina kläder, jag åkte dit med Jocke. Det här är vad som hände:
1. Vi åt mat, helt ok mat. Nu har jag tagit reda på att dom satte Nella bredvid mig för att hon "klarade av mig", fjortisjävlar. Smulan var riktigt divig och spydig mot mig, hon hade något emot mig. Hon hade precis kommit in i "det coola gänget" eller nåt, och trodde hon kunde göra vad hon ville.
Jag sket i henne på sätt och vis.
2. Vi gick in i ett rum med fyra dörrar på alla sidor, dom hade ne läskig discokula och satte igång technomusik för att dom ville att folk skulle börja dansa.
3. Alla gick upp til lsovrummet och snackade om sex, obehagligt, vem fan vill veta vad margareta använder när hon...BLÄ!

Blev skjutsad hem av Jockes pappa, Vladimir var inte där och frågade om allt möjligt efteråt, den kåte jäveln. Jullov, tillbringar tid med min syster, blir medlem på en filmsite där man betygsätter alla sina filmer.
Efter jullovet så börjar plugget igen, men det vill jag ju inte tala om här, det kan jag memorisera bara jag tittar på mina gamla betyg.

I vilekt fall, jag tror det var någon gång runtom i Mars eller April, Nella började bli riktigt bra vän med Smulan. Så jag och Jocke kom hem till Nella nästan varje dag, Smulan och jag kom överens äntligen, vilekt var skönt. Men hon envisades med att dra ner mina byxor hela tiden, det tyckte hon var kul.

Under tiden valdes jag ut till att vara med i manusgruppen till vår cabaré. Erika är med också, hon hatade mig, jag hade ingen aning om varför. Det blev en del bråk i manusgruppen, men resultatet blev helt okej. Och i slutet på terminen så började jag och bandet träna til len låt vi skulle köra på cabarén.

Stämningen blir okej, jag komemr nog aldrig få samma kontakt med Smulan som jag hade då, vår vänskap svalnade under sommaren då jag åkte till Israel och bodde hos Jacque. Och även min bror som har fru och barn där.

Nian börjar. Men jag återkommer om det. Ha ett gött liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback