Party

I fredags var jag på en fest, jag kan lika gärna berätta om hela dagen.

Jag vaknade, gick upp ur sängen.

okej, kanske inte så detaljerat...

Efter skolan så gick jag hem. Ingen var hemma, så jag tog tillfället i akt och rakade min underdel. Jag duschade. Jag var fullt beredd att åka och visste exakt när alla bussar gick. vid sju på kvällen kom Linus, hans syster och han systers pojkvän. De skulle skjutsa oss till stan. När vi var framme i stan så tog Linus ut pengar. sedan gick vi til lresecentrum och hittade bussplatsen. Ett tag innan den gick så kom Jocke, vi tog oss upp på bussen och snackade om lite olika grejer.

Väl framme i Färlöv så var det en bit att gå till Nadja. Jag kissade på vägen. Linus och Jocke kollade in min pung, det var obehagligt. När vi var framme så träffade vi följande: Linus Johansson, Simon, Nella, smulan, Alicia, Angelica, Sacha, Xavier, Erika, Fredrik, Rickard, Alexandra och Nadja.

Ni känner säkert inte till alla så jag ska försöka tat berätta lite om dom:

Linus Johansson: Han går i min franskagrupp och försöker alltid vara en lustigkurre. Ganska irriterande när man är med honom, men kan vara schysst ibland

Simon: Ganska lustig typ. Förutom att han har varit med Nella, kallat henne för tjockis och försökt att knäppa upp folks BH:ar samtidigt som han hade flickvän så hade jag inte haft något direkt emot honom. Vi kommer ganska bra överens, men när han gör till sin röst och annat kan han bli grymt påfrestande. Jag, Linus och Nella brukar alltid skämta om honom.

Alicia: Går i min klass. Har alltid varit ganska tillbakadragen.

Angelica: Var full redan när jag kom till festen (20:00!!!) och är rent ut sagt ganska slampig. Men trevlig.

Sacha: Alicias pojkvän, schysst snubbe. men jag gillar inte tanken av honom och Alicia inuti varandra.

Xavier: Var full när jag ko mtill festen, grymt högljudd och jobbig.

Alexandra: Började vår klass i åttan, bästis med Alicia. När hon inte är med Alicia är hon väldigt schysst, var småpackad när jag kom till festen

Det var en trevlig gemenskap. Jocke var väldigt asocial som han alltid är med främmande människor. Erika var grymt kåt, hon var säkert med och rökte också. Tur att hon hatar mig, annars hade jag haft henne efter mig då. Efter ett tag kom det fler folk, en snubbe som kallas för "paddan" kom först. Xavier hade blivit riktigt packad. Sedan kom ett gäng snubbar som satte sig vid köksbordet och började supa. Efter ett tag så upptäckte jag att dom spelade poker. De visste inte ens reglerna. så jag satte mig ner, gick med och dealade. En kille som heter Emil hälsade på mig varje gång vi möttes resten av kvällen efter det och kallade mig för Mr.Poker. Efter ännu en liten tid kom ännu ett gäng killar och satte sig i vardagsrummet och söp. En del av dom gick runt och umgicks, men två av dom som vi kan kalla för Ola och Tkaczyk höllpå att dansa non-stop i rummet där musiken spelades.

Sedan fanns det ett litet rum där Nadjas föräldrar sov. Där hängde Nadja. Smulan, Nella, Fredrik och Rickard just då. Och höll på att snacka om allt möjligt. Sedan kom och gick det en massa folk. En lång stund inbeträffade en kille som hette Benny som satt och berättade om att han ville dumpa sin flickvän. Nadja, Smulan och Rickard satt och pratade med honom om det.

I det stora vardagsrummet så satt alla de däckade. Xavier hade snubblat runt en lång tid i huset och till slut så ramlade han ihop på toalleten och somnade. Någon hade släpat honom dit. Aexandra låg och sov och Linus Johansson satt i en fotölj och hade en platburk under sig med spya i sig.

I köket satt folk och söp och annat. Lennart hade precis kommit och köpte det sista innehållet av en vodka flaska för 50 kr (!!!). Sedan blev han också virrig, men han låtsades ganska mycket också skulle jag tro, I vilket fall så var han ganska lustig.

Sedan kom en grupp tjejer och några killar till. De sa inte så mycket.

Det jobbiga var att Linus och Jocke aldrig slutade att förfölja mig. Vart jag än gick så kom de efter mig och bara observerade vad jag gjorde vilekt var grymt obehagligt. de skulle sedan ta sig hem. Något jag blev väldigt sur på var när Jocke sa till Linus (som om jag inte var där) att jag bara stannade för att jag ville ligga bredvid en tjej när vi skulle gå och lägga oss. Jag hade lust att skrika: BARA FÖR ATT DU ÄR EN ASOCIAL JÄVEL SOM INTE ENS KAN HÄLSA PÅ EN JÄVLA FRÄMLING SÅ BETYDER DET FANIMEJ INTE ATT JAG ÄR LIKADAN! OCH BARA FÖR ATT JAG GÖR NÅGOT SOM INTE PASSAR DIG SÅ SKA DU INTE HELLER KOMMA HÄR MED DINA SPYDIGHETER OCH ANKLAGA MIG FÖR ATT VARA EN KÅTBOCK!!!

Kort sagt, jag blev arg på honom. Sen tappade jag dessutom orden när jag sa att han trodde fel. Det var ganska jobbigt. Också åkte dem. Nu kunde jag slappna av lite, av någon anledning känes det som om jag inte kunde bete riktigt som jag villr utan att dom skulle kommentera det på ett eller annat sätt senare, vilekt dom säkert gjorde när de stod bredvid varandra och observerade mig, skulle jag tro.

Senare under natten så åkte alla. förutom oss som var där i början och en del killar som hade kommit. Det absolut bästa under festen, det var när jag skulle äta. Fast inte själva "ätningen" då. Jag satt och åt mackor och Smulan satt bredvid mig. Jag var övertrött och skrattade åt allting. Smulan var på samma sätt. Jag tror hon skrattade i flera minuter bara av att jag rapade. Det var trevligt.

Till slut så var det dags att börja "gå och lägga sig". Det visade glenn killing på dvd:en. och la upp madrasser och annat. Sacha och Alicia sov i Nadjas lillasysters rum. Alla killar skulle ligga ute i vardagsrummet. Jag var inne i Nadjas rum, där var Erika, Angelica, Nadja, Nella och Smulan. Erika och Angelica skulle sova uppe i en säng, och Nella, Nadja och smulan skulle sova nere. Jag frågade vart jag skulle sova till Nadja, hon svarade: vart du vill! Jag sa att jag inte komemr hitta en plats och att ingen kommer att vilja ha mig någonstans då. Hon sa att jag skulle känna mig välkommen vart som helst.

Nadja hade lagt upp en madrass till mig i vardagsrummet, jag gick in i Nadjas rum och tyckte att jag kunde vara där tills jag skulle ut och lägga mig. Något som jag störde mig på var att när jag frågade vart jag skulle sova så ropade Erika: "Inte här, för här ska jag och Angelica sova!". Ett ögonblick senare kommer Rickard in och frågar om han får sova med Angelica, hon frågar Erika, och det går hur bra som helst. Bitch.

Sen skulle jag ut och lägga mig, där låg Fredrik i min madrass och vägrade prompt att flytta på sig. Så till slut så fick jag sova med Nella, Smulan och Nadja brett på sängen, så att mina fötter stack ut en halvmeter. Sen återstod det ett problem, jag hade varken kudde eller täcke. och av någon dum anledning så öppnade dom fönstret. Jag hittade ett täcka ute, men det fick jag inte ha, så då tog Simon täcket och jag fick en filt. Och använde någon sorts tröja som kudde. Jag tog av min skjorta eftersom det var så varmt.

Senare på natten hade vi fortfarande inte kunant sova. däremot hade jag visat hur stor min testikel är genom byxorna. plötsligt öppnades dörren, där låg Fredrik och sa: visa den! alla killar ute i rummet blev uppspelta. dom ville att jag skulle visa den helt och hållet, jag vägrade. minns också att Rickard sa att han ville duscha med mig, det var obehagligt. Erika tyckte vi gjorde för mycket ljud, så hon gick ut till en soffa och la sig där.

Nadja hade för övrigt inget täcke utan hade lånat smulans jacka och hade en tjocktröja som kudde. Då kom Angelica på den briljanta idén att jag skulle ge henne min filt och att hon kunde ge mig och Nadja hennes tjocka täcke. vad tror ni hände?

Jo, jackan kunde jag inte ha, den var på tok för liten. Hon kunde inte ha jackan och låta mig ha täcket. Och Nadja ville absolut inte dela. det var nämligen: Knasigt. Citerat. Vad vet jag, hon var väl rädd att jag skulle tafsa på henne. Hon hade ju fått för sig att jag tafsade på henne någon gång när hon somande under en film. Som om jag inte kunde ha tafsat på henne annars. och inte kunde hon anstränga sig det minsta för att hitta något nytt täcke.

Så där låg jag, med en fliströja tillhörande Nadjas pappa. hittade en soffkudde där Erika låg och sov på golvet också när jag gick på toa. jag gick på toa tre gånger och kunde inte sova. vid sju på morgonen frös jag så mycket att jag gick ut och hämtade min skjorta. det hjälpte inte mycket. jag skulle få lunginflammation tänkte jag.

folk hade börjat vakna, jag sa till mgi själv: Vad kallt det är. Nadja svarade: Jag tycket det är jättevarmt.
Det kanske beror på att du ligger med ett fett jävla duntäcker runt dig, har du tänkt på det? Jag ligger här med en soffkudde och en äcklig fliströja runt mig och fryser ijhäl. jag stängde fönstret.

Nadja och Nella gick ut. jag grabbade åt mig täcket direkt. och observerade Smulan när hon sov och imiterade en telia-reklam. Och sova kunde jag inte.

Jag tog mig upp och åt frukost med de andra. Snackade om det som hänt. till slut så fick jag skjuts hem av Nadjas pappa.

När jag kom hem så duschade jag och tänkte på olika saker. sen somnade jag runt två tiden.

tre personer som gjorde mig arg.
en person som gjorde mig lycklig.


Fair trade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback