Pennroyal tea

Jag har flyttat till Malmö nu. Jag är ett Malmö-bo. flyttningen var hur fysiskt ansträngande som helst. Men det är inte intressant. Jag fick en fläskläpp i alla fall. I tisdags så vaknade jag klockan vid elva. Jag hade träningsvärk och tog tåget till Kristianstad. Dagen innan hade någon ringt från kliniken och sagt att jag skulle komma tjugo över två. jag antog att det var vid ungdomsmottagningen. Jag gick upp dit och frågade, de visste inget om något samtal. de ringde sjukhuset. De visste inget. De ringde Urologen, han visst inget. Jag hade åkt hela vägen från Malmö för att få reda på att jag kommit fel. Och min högra pungkula är fortfarande gigantisk.

De senaste dagarna har jag spenderat hemma tittandes på film och pluggandes på prov som jag gjorde i fredags. Jag tror faktiskt inte att det gick så bra om jag ska vara ärlig. De senaste dagarna när jag suttit ensam har jag insett hur mycket mina vänner betyder för mig. När jag sitter ensam hemma i Malmö så saknar jag alla.
 
jag känner inte en kotte i Malmö, det känns skumt att bo där och inte känna någon alls. Iofs så kände jag ingen i Kristianstad när jag flyttade dit heller. Men då gick man ju i skola. Man hade kusiner som kom på besök och en bror som man kunde vara med. Mina föräldrar är ganska jobbiga också, det har dom alltid varit mer eller mindre. Antar att man bara kan anpassa sig.

Jag har också varit väldigt kåt de senaste dagarna, det måste jag erkänna. När jag i Onsdags åkte hem från Kristianstad så kände jag en stark parfymlukt som annars brukade tillhöra Nella. Jag sms:ade, mest för att jag inte hade något bättre för sig.

Dagen efter kommer Nella. Första gången hon ser mig i skolan. Utan att säga hej eller någonting, utan direkt komma fram och fråga om det jag sms:ade om. Det har hänt liknande saker förut. Man säger något till henne via sms eller msn eller något som hon finner konstigt på något sätt. Och kommer sedan dagen efter direkt och frågar vad det hela handlade om. Det spelar ingen roll hur många människor som är i närheten och det spelar ingen roll vad det handlade om heller. bara hon får svar på sin fråga. Diskret.

Och nu i fredags så satt vi och skulle göra en korsod i skolan. Jag satt och pratade med Linus. Jag hörde röster, jag tittade upp. Och av ren maskulin icke-homofobisk instikt så råkade jag titta rakt in på ett par byst som råkade hamna mitt framför ögonen på mig. Linus märkte vad jag såg på och kallade mig pervers. SKA HAN SÄGA. Det visade sig sedan att det hela var ett "skämt" från Linus sida. Men förödmjukelse är förödmjukelse oavsett vad han menade.

Nu har jag spelat poker hos Ragnar, han verkade ganska sur. Kom ut ganska tidigt, fick fel kort vid fel tillfällen helt enkelt. Senare på kvällen gick jag och Linus hem till Nella där Smulan även existerade. Det var mysigt. Men på en promenad utåt med hunden så började Nella klaga på mig. Men bor man i Malmö inser man hur mycket ens vänner betyder, och då är det klart man blir lite sentimental.

Skitsamma.

Jag ska snart sätta lösenord på den här bloggen. känns som om jag inte riktigt får säga det jag vill säga. Kommer nog att ta bort lösenordet lagom till skolavslutningen. ^^

Ha en bra marsvinter.

Kommentarer
Postat av: Linus

Hurra, du bara gnäller på mig i alla dina jävla bloggerskor inlägg :|

2006-03-05 @ 02:21:27
Postat av: Nella

så illa var jag väl inte ?? // nella

2006-03-05 @ 20:05:54
Postat av: Anna

hörrdu nella är du lulå?? ? om inte tom vill svara får väl du svara. NELLA??

2006-03-07 @ 21:40:42
Postat av: Linus

ÄR DU CP ANNA? DU HAR FÅTT SVAR TVÅ GÅNGER!

2006-03-08 @ 17:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback