Påskspel

Påskspelet gick riktigt bra. De två sista föreställningarna gick fantastiskt bra. Tack vare Roland fick vi extra mycket tid att repa på och dessutom pengar att köpa rekvisita för. Och det boostade upp det hela rätt mycket. Ljuskillen Noah lärde sig ljus/ljud riktigt snabbt. Man måste också tacka piratbyrån, för tack vare piratbyrån kunde jag skaffa rätt musik och ljud.

Måste såklart berömma klassen att de pallade med allt, att lära sig repliker och stanna kvar efter skolan för att repa. Särskild cred till Nina som inte bara lärde sig alla repliker helt utantill utan också spelade fruktansvärt bra.

Rasmus som fixade satte ljuset, fixade program och affisch och satt uppe hela nätter för att fixa med det.

Hedda och Viktor som organiserade allting väldigt bra vad gäller kostym, rekvisita och allt.

Olivia som alltid var glad /på ett bra sätt) och gjorde att stämningen bättre även när det var som jobbigast.

stor cred till Viktor som alltid varit på alla rep trots att han haft en annan föreställning att syssla med. På exakt alla plan. När jag lyfter soffan från högra delen springer han genast och tar tag i vänstra. Under hela påskspelet. Stort tack till denna härliga männska som samtidigt haft en egen vilja och även sagt emot mig då och då. Och även haft bra idéer till tex "hatet".

Lars Thelander som fixade klassrum att repa i ^^ och som kom och kollade dessutom.

Viktor och Sofia som gjorde "Fördomarna" så skarpt som det bara går.

Ja, cred till alla i klassen som orkade med som sagt och alla andra som varit engagerade.

Sen filmade jag även påskspelet. Men tyvärr kom inte akt 3 med. Anledningen til ldet var att att jag började spela in, sedan släcktes ljuset som videokameran var inkopplad i så att den stängdes av. sedan sattes den på igen raskt efteråt. och jag kollade inte för säkerhets skull om det spelade in. Det var klantigt gjort.

Synd bara att vi inte hade fler föreställningar, det känns som om 3 (4) var för lite nästan. Well well.

Igår träffade jag Elin och Unni hos Elin. vi kollade på bad santa, pratade minnesluckor och somnade. Skulle träffa Jim sen egentligen, men det blev tyvärr inte av. Åkte idag rätt tidigt och kom hem för någon timme sedan.

Imorgon är det pesach, sedan poker. ho-ha!

april april!

Kommentarer
Postat av: Nina

thanks for the cred!

2007-04-07 @ 20:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback