Malmöfestivalen 17/08/07

Min malmöfestivalsintroduktion var låg. Satt vid stadsbiblioteket och såg högljudda ystadsbor bråka om något. Sedan träffade jag syster Annalill och hennes pojkvän Tal. Vi drog oss mot mölle och jag började dricka min fantagrogg. Det visade sig att den var på tok för lätt. Smakade alltså ingenting, förutom fanta.

Först var det detektivbyrån som gällde. Riktigt snajsiga. Det var kul att se E18 och Lyckans undulat live. Sedan sas det adjö till syster och Tal. Så då hängde jag lite med Jesper och Emil från Hässleholm. Jesper skulle sova på en bänk, så jag bjöd honom vänligt men bestämt att få sova hos mig. Men det svarades inte när jag ringde sen, dessvärre.

Sen försvann dem. Då träffade jag på Jakob och då var det slagsmålsklubben som började köra igång. Folk hoppade runt. Sedan tog Jakob min hatt, då blev vi puttade av en ström av människor. Vips! Så var hatten borta. Sen blev jag jättetörstig! Jag kom genast på att enda sättet att få vatten på, var att gå allra längst fram i publikhavet. Det lyckades och jag fick flitigt nog vatten över hela mig. Jag lyckades faktiskt till och med stå vid grinden och kände igen två av väktarna. Den ena jobbade med mig, Viktor, Hedda och Rasmus på valborg, och den andra var med i UKM i bandet "The lovers". Jag passade på att räcka långfingret till Frej när jag stod precis framför honom.

Sedan dumpade jag SMK och köpte en öl. Då träffade jag ingen annan än Robin Smör med flickvän, för ett litet tag. Sedan gick jag ut från scenområdet, för det verkade inte finnas så mycket kul grejer där ändå.

Så det hängdesp å mölleplatsen samtidigt som man lyssnade på Kultiration. Sedan träffade jag en massa emmabodafolk. Lykke, Frida, Jesper och Markus bland annat. Sedan kom Vippe, Ossian och Sebbe och bjöd till efterfest i en båt. Det tackar man fan inte nej till. Så jag och Markus drog oss mot båten. Sedan försvann Markus spårlöst.

På båten var det livat. Jag somnade med en stulen filt över mig i en ganska okomfortabel ställning. Men skittrevlig kväll öht.

Det kanske blir mer båt under malmöfestivalen. Ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback