Malmöfestivalen 18/08/07

Det börjar bra, Joseph Pollack (tidigare huvudrollkaraktär i Håkan Nessers "Ljuset bakom radarn") åker in till stan och tränger sig genom hav av människor. Sedan träffar man på ingen annan än Olivia med vänner. Hasar runt med dem ett tag. Sedan köps det fanta och det blandas groggar. Sedan såg han Berits band "Any volunteers" med Ariel, och det var riktigt najsigt, tyckte Joseph. Dock kastar han upp sin hatt på scen, men den hamnar bakom en högtalare och syns inte, så det var lite misslyckat.

----byter berättarmönster----

Sedan tar jag en öl med Ariel, en viss Anna och siestasnubbe. Drar sedan vidare för att träffa Marie och Sanna. Vi kommer på att det är dags att äta. Så det gås hela vägen till Gustav adolfs torg där jag köper mig en lango. Sedan går Marie och Sanna iväg. Så jag tar mig tillbaka till mölleplatsen och möter majsigt folk på vägen.

Träffar läskig kille från Bro som tjackar lustgas. Sedan händer det en massa fint också får jag taxiskjuts till busshålssplatsen av Berit. Värsta snällt. Bästa är att bussen kom efter bara tre minuter dessutom. Hoppar av på norra vägen för att skicka filmer på posten, kommer hem, ritar paintbild och laddar upp den på bilddagboken. Lyssnar på kultiration och detektivbyrån. blir full av inspiration och helt estatisk ett tag. Somnar gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback