Bastion

Perspektiv hur jag varit, år för år.

4:an:
Jag älskade att spela pokémon på min gameboy. jag sket fullständigt i skolan i Eilat. badade skitofta i havet och i pooler. Och när jag flyttade till Sverige i Januari 2001 så gick jag en termin i Everöd. Det sög. Började läsa mer böcker. fick nördiga vänner. kom på fnax i Februari. Var i stort sett alltid hos min kusin Robin och levde där.
filmsmak: gillade hollywoodkomedier och action som alla andra 10-åringar vid den tiden
musiksmak: Jag gillade Eiffel 65 riktigt mycket


5:an:
Började frökne. Fanns ingen plats i muskklasserna. höll på med Cracker, fnax och ritade serier. fick bättre vänner.
filmsmak: ungefär som i fyran.
musiksmak: började få upp ögonen för rock när brorsan skaffade skivan "Absolute rock classics". Min favorit var "Sweet- ballroom blitz".

6:an
började högstadiet. spelade kortspel och fotbollsbord på rasterna. slutade med fnax och cracker. började hänga med Jim och Reve som var mina grannar. spelade väldigt mycket datorspel som tex "Gta: vice city" och "The sims".
filmsmak: mitt intresse för film började utvecklas.
musiksmak: ännu mer rock.

7:an
började 7C musikklass. fick mycket bättre vänner och blev mycket mer uppskattad för den jag var. hade en misslyckad crush på Elin och började vara med Victor nästan varje dag. filmade min första film som jag tyckte var ascool då, men som bara är skit nu. började göra flashfilmer som fortfarande går att se på.
filmsmak: blev medlem på filmtipset. började se på bättre film. mycket Tarantino och Kubrick.
musiksmak: började lyssna mer på Queen, system of a down, the darkness, steve miller. men framförallt Judas Priest. brände en massa blandksivor.

8:an
ännu mer Judas Priest. filmade "Grouvaendauzear Schúthearoum" som enligt många är min bästa film någonsin. hade ännu ett par misslyckade crushes. kom med i manusgruppen till Cabarén där jag inte fick bestämma ett skit.
filmsmak: blev skribent på filmtipset. såg ännu mer film, särskilt på loven. blev förälskad i "Eternal sunshine of the spotless mind".
musiksmak: forsatte med mitt brännande av skivor. började lyssna på mer lugn musik såsom Phoenix och coldplay.

9:an
hade cabarén med klassen. spelade galen bartender. började filma Analsaxen som blev klar mot sommaren. skrev mina "Cyniska resuméer" på nätet som fick blandad kritik. Började hänga med Emil och vi hade väldigt kul tillsammans. tills vi slutade skolan. flyttade till Malmö och började pendla. Träffade Viktor Högman för första gången (som för övrigt fortfarande är skyldig mig 20 spänn sen majbålet). kom in på heleneholm och blev jättelycklig, eftersom betygen knappt räckte till. mådde piss lite då och då, och mådde skitbra då och då. blev ännu en gång nobbad av flera crushes på raken. Började bli van vid det.
filmsmak: nästan som nu. skaffade mig fler fina dvd:er
musiksmak: började lyssna på Nirvana och Pink Floyd. det ångrar jag inte.

första ring:
fick mina första malmöpolare. Det har hänt en massa härliga saker, men en del skit också.
filmsmak: ultimat. men behöver se mer snajs.
musiksmak: jag säger bara: länge leve piratbyrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback