Emmaboda -07

Emmaboda, dag för dag!

Onsdagen:

Vaknar tidigt. Tar min packning och hopparp på bussen till centralen. Tar tåget till K-town och blir skjutsad av Lisas pappa i en fin bil med Lisa och Jesper. Anländer till festivalområdet. Träffar Sebbe, Julia och Linus. Ska bosätta oss hos AD/HD-crew, men bosätter oss istället hos Sebbe, Julia och Lisa, som hade ett jättefett tält med en central vi kallade "vardagsrummet". Går med Jesper och köpe skit i stan. Ser Billie the vision and the dancers, sitter sedan under vårt partytält och pratar med Totte. Han berättar med andakt att han brukar dricka starköl framför datorn och att han brukar spy på festivaler. Sen gick jag någonstans. Jag tror jag hånglade med någon, minns inte riktigt. Fast jag lånade bandaren och spelade norsk rapp och bailefunk i alla fall.

Torsdagen:

Vaknar upp och känner mig seg. Grabbar tag i första ölen klockan 12 på morgonen och känner mig peppad. Leker ölspelet med festivalkamrater och har det festligt. Det är soligt, faktiskt. Träffade tjej med roliga läppar, trippelhånglade med henne och en snubbe som hade plankat, och sedan med en colombian som verkade bögig och verkade tycka om mig på riktigt. Blev lite rädd. På kvällen såg jag "Of montreal" med Matilda och dansade. Senare på kvällen sitter jag med sköne Markus från Lund och Anna. Nina har roligt hår och är jättefull, det var sött. Satt i hoppsaken med reggaefredrik och sjöng, studsade och Kalle från Kalmar utbrast "jag gillar dig!" och gav mig en kram. Det var det bästa första intrycket jag fått på någon i hela mitt liv. Gick sedan på runda med Kalmarmänniskorna och fick råka på kalle-från-kalmarskrattet för första gången. Det var underbart. Blev nästan våldtagen.

Fredagen:

Nu jävlar händer grejer.
Blev tillfrågad om jag hade "jazztobak" av ett antal folk. Sen hittar jag jazztobak. Tre gånger tillochmed i tre olika camp, men sånt ska man hålla tyst om. Först mitt på dan gick jag runda med allvetande skäggig man med glasögon och Markus. Hittade skön kille som hade "1up" på tröjan, satte oss och rökte pipa med honom. Träffade Frej från slagsmålsklubben och sa "Hej, jag känner Ingrid Wållgren", han vände sig om och ignorerade det jag sa. Träffade reggaeAaron och skön stockholmska. Och en till kille. Ingen kände varandra men alla tänkte "Hmm, alla dessa tre känner nog varandra", men det fick jag reda på först dagen efter av han som jag glömt bort hur han såg ut. Utbytte youtubelänkar och grejer. Fick blossa från Ossian, det var jävligt schysst tyckte jag. Gick sedan igen mot Kalmartältet. Träffade Petter, Kalle och en som kallade sig Joel men han ljög nog. Rökte med dem. Jag spelade in lite roliga ljud från efter det när Joel utbrister efter att ha suttit och drömt:

"Jag hade precis en dröm! (Vadå för dröm?) Jag drömde om att jag satt och spydde... eller... liksom Kalle spydde åt mig. Om ni fattar vad jag menar?"

ett till roligt citat av samma snubbe:

"Man ska ta två bloss! Hur många knän har du? (Två..?) Just det! Två! De sitter framför dig, eftersom du ska veta att man bara ska röka två bloss från den."

Gotländskan skrattar. Kalle skrattar jätteroligt (har en massa inspelat på mobilen, kan skicka på msn om ni vill). Går iväg med gotländskan och träffar hennes kompis som såg sjukt roligt ut, fast på ett snyggt sätt. Sedan dansade vi till en popares bandare. Då var klockan fem på morgonen, så jag kände att jag var tvungen att säga adjö och dra till kojs.

Lördagen:

Vaknade tidigt. Bestämde mig för att börja dricka klockan fem på eftermiddagen. Får anabas och riskakor i arslet. Markus lämnar rolig tequilaflaska i tältet, skönt att han litar på oss liksom. Spelar "Jag har aldrig" i vardagsrummet. Går på runda med Jesper, hittar stockholmsisac, men vi drar igen. Får ananas i stöveln när jag pissar. Spelar "jag har aldrig" igen i camp ad/hd med en flaska "Vodka explorer blåbär/lingon" rent, som jag fick av en blond kille som tyckte den var äcklig. Ser på "Dinosaur j.r" med Aaron och två tjejkompisar han hade med sig. Myser med en av dem och går sedan till vardagsrummet där vi älskar en kvart eller så. Blev dock störda av Sebbe och Julia som stack ut huvet från deras tält, lyste med ficklampa och ropade saker, sjukt avtändade. Sedan lämnade jag av henne med sina kompisar eftersom hon skulle hem. Är jävligt ensam ett tag men så träffar jag ingen mindre än... ARIEL. Från och med denna stunden så var natten säkrad. Jag och Ariel skulle sitta i hans camp, snacka om sats och vara allmänt övertrötta och fulla, and so we did. Det hela började med att vi gick mot toaletterna och Ariel sa: "Okej, men då går vi till bajamajorna och kissar, dricker och bajsar". Jag asgarvade åt detta. Det hjälpte inte heller att vi sedan fick reda på att tjejer kunde mensa och kissa samtidigt. Helt jävla sanslöst. Och vi satt hela kvällen i hans camp. Vi pratade om att mensa, satsa, kissa, dricka, bajsa, öronvaxa, snora, blöda, näsblod, fitssaft, ögonsaft och sist men inte minst smält smör som rinner ner från naveln och kittlar mot pubishåret. Allt jävla smör i småland alltså. Och att man borde filma en sketch med två mellanstadiekillar varav den ena kaxar med den andra och säger "Ska vi slåss?", sedan battlar de pokémon via link cable. Sedan pratades det satser, vi snodde oss varsin öl, packade, åt kalles kaviar med bröd. Sen kom en full tjej och var irriterande. Men sen forsatte vi. Sen packade vi våra grejer och drog mot bussen.

och glöm inte:

"Satsa på din kompis, runka i medvind".

Jag sov på bussen men såg att vi körde förbi kristianstad faktiskt.

Puss på Emmaboda. Man kan inte säga "Same time next year, i guess", eftersom Emmaboda tydligen ska läggas ner ;(

Kommentarer
Postat av: Nina

Det får inte läggas ner!! jag föredrar fan hellre emmaboda än roskilde. finare när det är litet.

2007-07-30 @ 23:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback