En dröm jag hade för ett tag sen

vi var på släktkalas och någon var väldigt orolig. Just detta minns jag inte mycket av. Har en tendens att minnas väldigt lite av början av drömmar. Sedan drog vi hemåt... och pappa skulle gå in i någon lägenhet för att fixa något. Där sover två människor på en madrass och blir väckta av pappa. Vår schäferhund (som vi inte har i verkligheten) hoppar in och pappa ber mig ta hunden
tillbaka till vår lägenhet. Hunden gör exakt som jag säger åt den. Jag älskar min schäferhund. Så jag ber den snällt men bestämt att sätta sig i vår lägenhet. Sedan går det upp för mig: "Fan! Jag ska gå och se på bio med min familj nu ju!"
Så...
jag drar till bion som ser ut att vara på något köpcentrum i Stockholm. För jag minns att gatorna jag gick förbi in dit var i stockholm. Ändå var jag i Malmö... på något vänster.

Jag satte mig ner med en skål popcorn. En snubbe raden bakom mig kastar pepsiburkar på folk som tar emot dem. Han slänger en mot någon men jag rycker fram händerna och grabbar tag i den. Sedan ringer jag mamma och frågar om hon ska komma till bion. Jag börjar bli orolig eftersom jag itne köpt biljett. som om det ska komma en kontrollant och kolla om alla har biljetter istället för att köpa dem
direkt och ha inträde. lite som ett tåg. jättekonstigt. hursomhelst... mamma säger att det inte går några bra filmer på bio så de sket i det.och sen vaknade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback