Love film

Igår vaknade jag 09:40. Jag hade somnat tre timmar innan dess. Jag tog en dusch, rakade mig, åt frukost och klädde på mig. Sedan gick jag ut till bussen, satte på hörlurarna som var kopplade till mobilen och spelade "The killers" högt. Hoppade på bussen, busschauffören stod utanför och rökte. Tog ett par tidningar som låg i en grön låda där de brukar vara. Hittade konstigt nog ett nummer av "Sydsvenskan" som ju inte är en gratistidning. Mystiskt. Busschauffören sa med bestämd röst: "Lämna inte tidningarna på sätet sen! Lägg den tillbaka i lådan eller ta med dom ut. Det är så JÄVLA jobbigt att städa upp efter alla!". Omtumlad satte jag mig ner långt in i bussen och började läsa sydsvenskans "kultur & nöje". Sedan Metro.

Hoppade av på stationen och gick in på centralen. Tittade upp på tavlan som hade rubriken "Avgående" och såg att mitt tåg gick från spår tre. Satte in sommarkortet i automaten och hoppade på tåget. Tog fram "Harry Potter and the half blood prince" och började läsa. Nu var man tvungen att ha koll, eftersom tågen till Kristianstad numera går vidare till Blekinge och är inte lnägre ändhållplats. Men det gick för sig.

Sedan träffade jag Therese, vi fikade och var i parken. Det var mysigt. När hon sedan skulle gå för att bli skjutsas hemåt går jag mot mitt tåg som går hemåt. Men så ringer jag Elin istället. Så jag träffar Elin och Ellen och går med dem en stund. Tar tåget hem vid 17-tiden.

Idag har jag varit i stan, träffade Viktor och fick en fin tröja där det står "STÖR MIG INTE JAG VINNER SCENEN". Majsigt internt skämt som skall spridas noga. Vi spelade lite final fantasy IV hemma hos mig sen. Sen dess har jag sett tre filmer och nu är klockan strax över fyra på morgonen. Jag kommer vakna sent imorgon känner jag på mig.

Oh well.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback