Siesta!

Tjaba. Den här helgen har det varit siesta! för hela slanten. Jag och Viktor drog dit redan på torsdagskvällen och satte upp vårt jättevackra tält. Vi mötte på Anna & Lisa och bosatte oss ungefär vid "Camp nykter". Men då kommer ett par folk en bit därifrån och säger "Tjena, ska ni inte tälta närmare oss!?" Jag och Viktor tänkte "Why not?" and so we did.

Torsdagkvällen tyckte jag personligen var ganska seg. Dels för att jag knappt kände någon där, dem vi tältade med var väldigt dryga och jag hade bara druckti en öl. De flesta människor jag mötte på var dessutom rätt dryga dem med. Sen mötte jag på två snubbar som var rätt fräsiga av sig. Den ena hade aldrig druckit alkohol och skulle få 50,000 spänn om han inte gjorde föränn han blev 18. Helt galet.

Sen dansades det i gruset till slagsmålsklubben och det var väldigt rökigt. Sen kom Vurre tillbaka så vi satte oss med ett par folk. En av dem var blond och pratade på ett väldigt kul sätt. Tårta.

Vi gick och la oss sedan i Vurres otroliga tält som säkert hade rasat samman 8 gånger under kvällen. Jag fattar fortfarande inte riktigt hur vi kunde sova i skiten. Efter några timmars sovande rasade tältet samman på ena sidan, på så sätt att jag fick tältet på mitt huvud, och på viktors fötter.

Vi vaknade typ halv sju på morgonen och var aströtta. Till min förskräckelse upptäcker jag att mitt huvud var synligt genom tältet hela natten när jag sovit med tältet på huvudet. Så vem som helst hade kunnat komma, hoppat på mitt huvud och gått vidare i hopp om att det var en fotboll. Men det hände ju inte, som tur var.

Jag och viktor la oss igen och sov två timmar till ungefär.

Vi gick ut från vårt tält, där satt alla de där som bjöd in oss till deras tältkrets och åt frukost. De hade pålägg, bröd, smörknivar och till och med en jävla osthyvel. De sa inte godmorgon, de sa inte "Hej, slå er ner och ta en macka, vi har ju skitmycket, ser ni väl?" Utan de sa absolut inget till oss, brer sina jävla mackor och när vi sen säger "Vi ska nog gå och köpa oss ett par mackor nu... vid entrén" får vi knappt någon respons. asschyssta människor vi tältade med liksom.

Men det var nu saker skulle börja ljusna till på riktigt, bokstavligt talat. Solen började lysa som fan, jag fick låna solkräm och låg och drack mer päron blandad med smirnoff vodka och bara tog det lunch. Och polare från kristianstad och malmö var på g att arriva.

Sen blev jag och viktor dessutom bjudna på en avläskande bärdrink.

Sedan var det dags för "Animal five!" jag hade nästan druckit upp hela smirnofflaskan och jag tror jag aldrig haft så roligt på en konsert som jag hade då. Jag var längst fram, jag hoppade runt, jag kastade upp min hatt på scen som både gitarristen och sångaren hade på sig. Jag petade dessutom sångaren i näsan. Verkade nästan som om jag vore deras största fan, när jag egentligen bara hört sisådär två låtar av dom. Men fan vad härligt det var.

Jag träffade dessutom sångaren efteråt utanför scenentrén. Han var ganska dragen, men det var vi ju alla.

En massa grejer hände sedan under fredagskvällen, jag såg på smk, träffade folk från heleneholm som var lyckliga, mötte människor jag kände hit och dit. lärde känna en massa folk. Träffade på två schyssta snubbar som bjöd mig på munkar xD (trasiga munkar, och jag lärde mig hur man skaffar gratis mat på festivaler)

En extra fin grej var ändå när jag gick fram till en tjej och kille och sa "Tjena, ska vi trippelhånlga?". Och det gjorde vi.
Siesta!
När jag senare gick mot tälten för att gå och lägga mig låg Viktor där. Och tältet hade rasat samman. Då blev Viktor jättearg och gick därifrån. Så jag la mig i Perkas tält istället och sov rätt bra där.

När jag vaknade på lördagen var jag pissnödig, helt torr i munnen och skithungrig. Och dessutom pank. Jag drack flera liter vatten, sedan drog jag och Viktor mot stan för att ta ut pengar och köpa näring.

Jag hade väldigt dåligt blodsocker så jag höll på att svimma när vi väntade på att få hamburgaren. så jag satte mig ner, drack upp en stor cocio och en ramlösa citrus. Jag mådde dessutom så illa att jag knappt kunde äta. Men det gick efter ett tag.

När vi sedan drog tillbaka till tälten rökte vi vattenpipa med låtsas-nykteristerna och jag tiggde åt mig en fin öl.
Sedan stack jag och Viktor upp och hängde ett tag med elin och dom. Sedan kommer Högman, Linus, sebbe, micke med flera och vi spelade ölspelet. Men jag hade ingen öl...

Jag dumpade sedan dom för att träffa Emelie som jag mötte på lite snabbt dagen innan men aldrig riktigt snackade med. Hon var heeeeelt borta, Fast det var rätt fint, hon pratade om en zebra som bajsade på hennes sko och skickade fyllesms till sin polare. Jag var nykter och ganska uttråkad, fortfarande, Sedan mötte hon sina polare så jag gick till elin som hängde med en massa göteborgare.

Jag blev bjuden på en sorts jägermeister som egentligen inte var jägermeister. Och cider. Tack för det. Sedan drog vi med göteborgarna mot peps persson.

Det var rätt tråkigt så jag gick därifrån. Jag tror jag mötte på någon jag kände då och lämnade göteborgerskan jag var med. Just då var jag rätt full och bara gick runt och lärde känna folk. Det var jävligt kul. Jag mötte på Simon igen från torsdagskvällen och en jättehärlig blond tjej som satt och dissade honom för att han bytte dialekt.

Sedan var det Svenska akademin förstås. Där jag mötte på en väldigt lycklig Sven Wållgren. Och en smal kille med dreads som verkade ha förföljt mig sedan en timme tillbaka. Alla tog min hatt hela tiden. Och akademins konsert var härlig.

Jag gick därifrån med sällskap efter "du kan så du vill"-låten. Det var kul.

Sen mötte jag ännu en gång på Ariel, Anna och Lisa. Då sa Anna:
Alltså... varje gång vi möter på dig Yossi, så är du med en ny tjej!

Jag säger något hemskt snitsigt tillbaka så att alla blir nöjda. Fast jag gestikulerade med armarna lite för mycket, så mycket att Anna upptäcker vad jag höll i handen. Och det är sant, hennes ögonbryn kan höjas väldigt långt upp.

Och det var hääääääääääääärligt.

Jag lämnade sedan min sällskapare för att gå mot mitt tält. Tältet är borta! Viktor hade gett bort det till någon. Vilket var lite synd eftersom jag hade snackat med göteborgarna innan om att köpa tältet för typ en hundring.

Nåväl.

Jag gick sen upp och träffade Sebbe och Berit. Resten av natten går jag och Berit runt och introducerar mig som Jude. Jag möter på en skön muslimsnubbe som går i pentmos klass. Sedan sticker jag, berit och viktor till tågstationen i Hässleholm för att ta tåget vid sex.

Jag somnade på bussen mot bunkeflo och gick av i klagshamn. Jag gick hemåt i regnet men blev som tur skjutsad hem av farsan. Väl hemma tar jag en lång varm dusch, dricker varm choklad, äter och går och lägger mig.

Tack till alla sköna siestamänniskor. Jag älskar er alla. Förutom låtsasnykteristerna, och kusinerna som försökte starta ett slagsmål med mig men misslyckades.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fick du öl från nykteristerna? :S
Din tältupplevelse låter lite som min på Peace & Love förra året, med undantag att det var folk som faktiskt välte mitt tält med flit. När jag låg där i.
Och SMK var jättebra. Det här var första gången jag faktiskt tyckte om dem.
Haha, var det din hatt Animal Five-sångaren gick omkring med hela tiden? :P

Postat av: ash

haha du råkar alltid ut för så skumma saker!iofs är det förmodligen en del av festivalandan..:)

2007-06-11 @ 23:42:22
URL: http://yama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback