Drömmen om "The who"

Jag vet inte riktigt varför. Men jag var ute i skogen på någon sorts camping med mina föräldrar. Och The who skulle spela av någon anledning. Eftersom det tydligen var begränsat med folk på campingen så skulle det vara väldigt få människor i publiken, vilket gjorde mig glad. Jag älskar ju the who! Så när konserten väl var igång gick jag dit med min mor och far. The who spelade inte ens på en riktigt scen. Det var något som påminde om en antik grekisk teaterscen. Det satt lite folk här och där och tittade halvt engagerat. Jag och mina föräldrar satte oss på en stor sten, som såg ut som en kantig ostbåge av sten som låg där. Men jag ville gå närmare. Mina föräldrar började ropa åt mig och varna mig när jag gick närmare. När jag väl var framme så spelade inte längre the who där nere på scenen. Jag hoppade nerför en platform ner till ett annat stengolv. Det hela påminde då som ett ondskefullt dystopiskt tv-spel från 90-talet. Ju fler platformar jag hoppade nerför desto större distans var det ner till nästa plats. Till slut var det säkert tre meter. Nu stod jag precis framför the who, de spelade nu inuti en bur, som också fungerade som en hiss. Jag hoppade nerför sista platformen. The who körde klart sin låt och sångaren säger då "We are now going to play our last song but eh..." Då rörde sig buren neråt precis som jag trodde. Nu stod jag verkligen precis framför dem. Publiken skrattade. The who, som nu bara var två gubbar helt plötsligt gick ur buren och frågade vad jag ville. Jag hann inte ens svara när de plötsligt igen frågade "Do you wanna be our slave?". Jag trodde utan tvekan att de skämtade, så jag sa ja. Jag tog min väska som jag av någon anledning hade tappat på marken och in genom buren och sedan genom dörr. Nu var jag, och två killar från the who i en vanlig ICA-affär. Oj så kul vi hade! Det var plötsligt som om jag var en svensk programledare för en program i kanal 5 där en svensk visar två utländska kändisar runt i Sverige. Jag visar dem kalles kaviar och kastar en mentos i en coca cola flaska så att det sprutar en massa. Sen tar jag ett paket lingonsylt och lägger den i någons kundvagn utan att hon märker det. The who tycker att jag är skitrolig. Sen visade jag dem vad sill var för något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback