Kaiser Chiefs!

Jag såg Kaiser Chiefs live i Köpenhamn igår. Det var fett. Publiken var dock en aning dryg. En tjej som var där med sin lillasyster såg helt gråtfärdig ut och sparkade och armbågade mig i början på konserten. Sen kom en vakt och sa något till mig på danska. Jag fattade ingenting. Alls. Vad gör man längst fram på en konsert om man inte pallar trycket? Idioter.

Men efter en stund verkade det komma fram en del schyssta prickar trots allt. "Your villain"-gänget var otroligt peppade och moshade sig i mitten. Jag rörde sångaren dessutom, försökte dra ner hans byxor. Det var kul.

Det var verkligen skitdålig stämning innan själva spelningen. och förbanden var mest bara irriterande. Jag och mitt svenska sällskap var verkligen de enda som verkade laddade i början. Alla var verkligen skitsura. Publiken var alltså fylld av dryga nyktra danskar. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Vart var festivalkänslan?

och vakterna var skitdryga och gav mig vatten typ aldrig, även om jag signalerade om det och vakten såg mig.

Hursomhelst, jag sket i allt det där. Kaiser Chiefs var jävligt bäst. och sångaren, som jag pinsamt nog inte kan namnet på, var en riktigt jävel på att showa loss. Riktigt bra konsert. Man skulle ha sett dem i Stockholm imorgon också. Det hade varit något.

Jag får hoppas på att de spelar på roskilde i sommar eller något, då kommer det nog vara bättre.

Jag vet för övrigt inte vad jag ska göra ikväll. Jag vill festa, men alla verkar döda...

Kommentarer
Postat av: ash

ring maj jag är nog ute i natt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback