Foutaises

Det finns en aldelles utsökt och fin film av "Amelie från montmartre"-regissören Jean-Pierre Jeunet som heter "Foutaises" eller "Saker jag gillar, saker jag hatar" på svenska. Se den:

http://www.youtube.com/watch?v=jDnVcLdu1C8

Nu är det min tur. Ja, i listform alltså. Jag gillar det här med listor. Jag tror det har med detaljerna att göra. Då kör vi:

Jag gillar att motivera mig själv till att göra något kreativt på min fritid. Det händer oftast när jag är ensam hemma, då jag har väldigt svårt för att jobba med någon annan i huset.

 Jag hatar att ta på mig en jacka och bli tvungen att dra ut tröjan under eftersom jackan drar tröjan bakåt som är under. Jag gillar att känna mig fräsch och ostressad på när jag är på väg någonstans.

Jag gillar att somna nyduschad i ett par nya lakan.

Jag gillar att lyssna sönder en låt och få nostalgiska känslor från "den tiden" när jag lyssnar på den långt efteråt.

Jag hatar att vakna sent på sommaren.

Jag gillar att vara vaken så pass länge på sommaren att man ser att det börjar ljusna

Jag gillar att spela gamla spel som jag brukade spela när jag var yngre och imponeras av hur märkbart bättre jag blivit på det.

Jag gillar att ta en riktigt lång dusch, äta en rejäl frukost och ta en uppfriskande promenad när jag är bakfull

Jag gillar att köpa julklappar

Jag gillar inte när människor jag uppskattar bangar, sover tidigt eller går hem tidigt när det är fest.

Jag gillar att gå ut tidigt på morgonen när det är snö ute och köpa godis på statoil.

Jag hatar känslan av att jag faller ner när jag försöker sova.

Jag hatar när jag blir nervös och medvetet veta att det märks utan att kunna göra något åt det.

Jag hatar att jag i vissa fall när jag får beröm för något inte vet hur jag ska svara.

Jag hatar när folk stänger av bra musik

Jag hatar när folk vill att jag ska tjata på dem.

Jag hatar att komma på bra argument efter att bråket ägt rum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback