Helgen liksom

Om ungefär fem timmar kommer mina föräldrar hem från Stockholm.

I fredags hände det här:

Jag kom hem från skolan, satte på hög musik och var glad över att mina föräldrar var borta och att det skulle bli partaj. När jag var klar med föreberedelserna så åt jag en pizza. Då kände jag mig som ungen i ensam hemma, när han äter macaroni and cheese, innan tjuvarna kommer. Sen kom Conny, så började köra lite final fantasy i morgonrock samtidigt som vi öppnade första ölen. Sen kom också Jesper och Victor från Kristianstad, så då spelade vi lite poker. Sen kom det fler och fler folk. Det var bråk om att någon hade snott champagne. Jag fick smått panik eftersom jag trodde jag hade missat samtal från arga grannar. Men det visade sig att grannarna på övervåningen inte ens var hemma och att ljudisoleringen till de andra lägenheterna är fett mycket bättre. Så det verkade som om det var jävligt grönt, nu i efterhand.

Folk verkade ha jävligt kul i alla fall. och det innehöll det mesta av det som en fest ska innehålla, så jag är nöjd. Sen att jag var tvungen att städa ensam i stort sett hela dagen i bakfullt läge är en annan sak. Jag kan säga som så att det var värt det, och att mina föräldrar inte kommer bli upprörda över något när de kommer hem om fem timmar.

I lördags hände det här:

Innan jag började städa så var Ossian och Jens kvar. Vi gick in på Jens msn och började ragga på en pedofil, det var jävligt hemskt.  På kvällen gick jag till bunkeflos pizzeria och den var jävligt rälig och kall så den blev inplastad och lades in i kylen. Jag har inte kunnat äta så mycket på sistone, jag vet inte riktigt varför. Sen kom i alla fall Helena, Viktor och ett par folk som jag känner på en massa vis. I alla fall tre av dem. Det var en mysig kväll med dansande, halvkrökande och livbojande. Sen gick alla rätt tidigt, vilket var lite synd.

och idag ska jag städa upp lite, plugga samhälle och ta det allmänt lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback