Inspark!

Jag tog bussen hem från skolan. Satte mig vid min laptop och började spela block wars. Sedan insåg jag att jag skulle vara på lördagsplan om knappt två timmar. Så jag åt, duschade, packade öl, vaniljcigariller, megafon och papper&penna. Det sista eftersom jag fick ett rus av inspiration, jag skulle nämligen skriva en insparksdikt som jag skulle läsa upp i megafonen innan insparken börjar. Så jag slänger ihop några rader i blocket och känner mig sjukt nöjd.

Väl framme på lördagsplan går jag fram till Gurra G och säger mina två villkor för att de ska få låna min megafon.

* Att jag får läsa upp min dikt
* 15 spänn till en cheeseburgare

De går med på det och jag läser upp dikten:

Damer och herrar och esteter
Låt oss ägna en stund åt att hata de som inte rört sig en meter

Insparksbangare bör ogillas
för att de inte är här för att kela och killas

De kommer ångra djupt i tredje ring
Jo, Att de missade insparkens alla vackra ting

Att de inte var här för att på skorna kissa
och sista bussen hem missa

Att de inte var här för att lyfta hoppen
och ihärdigt dricka rebenschoppen (Jubel)

Låt er klassgemenskap blomma
och hata de som stannade hemma i Lomma

Jag avslutar nu denna dikt
och låter insparksledarna göra sin plikt

Så gick den ungefär. Sen var det bara att åskåda och gilla läget. Lite tråkigt att de körde exakt samma lekar som förra året och att det var så kort.

Sen drog jag med Hanna till mölleplatsen där vi träffade mycket mysigt folk. Min megafon var galet populär och jag var flera gånger tvungen att turna folk down. Sedan drog jag med ett gäng som bland annat bestod av Astrid, Ossian och Jens mot BÅTEN. Vi stannade till en stund på thaibåten där ett band spelade dåliga covers på metallica och Lynyrd skynyrd bland annat. Väl på båten blir jag ashungrig och går till stora torg för att köpa  cheeseburgare. Träffar mysiga tjejer som är fulla och glada och gillar att någon hällt tvättmedel i fontänen så att den var fylld med skum.

Tillbaka på båten går nästan alla. Så då sitter jag, Jens och Atle och snackar en massa och dricker dricka. Sedan somnar jag på båten.

När jag vaknar finns det varken vatten eller mat på båten. Så jag går ganska direkt hem och sitter och känner mig torr i munnen och hur hungrig som helst. Noah bjöd dock på toblerone. Det var fint.

Kommentarer
Postat av: astrid

haha, fy vad kul det var! haha...vi får festa mer ihop!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback