Jag vinglar inte hem

Den här helgen har varit händelserik som tusan, vill jag lova. I fredags drog jag in vid fem på eftermiddagen och träffade Joley vid netto. Jag köpte folköl till henne och vi drog till folkets park där vi chillade och snackade ett tag. Sedan dök Gustav upp och det var nu inte långt kvar tills vi skulle se Babba ottokar.

Joley försvann precis innan Babba Ottokar och jag drog dit och tänkte att vi skulle mötas upp där. Men hon kom dock aldrig. Babba Ottokar var riktigt bra. Efterpt så hängde jag med Gustav och hans anhang till jesusparken där vi satt ett tag. Jag träffade även Jakob från Karlskrona helt randomly. Han var glad.

Sedan gick jag till folkets park, rökte vattenpipa och chillade ett tag med Ariel och lundabor. Sedan tänkte jag gå till jesusparken för att träffa Gustav och Simon igen. Men de hade försvunnit till folkets park, så jag gick fram och tillbaka i onödan. Bajs.

Men så mitt i allt möter jag på lennonerik. Vi äter jättemycket pommes.

Sedan träffar jag Vendela och Carro. De är glada.

Vi drar gemensamt till jesusparken där de snabbt försvinner. Men jag träffar på mae godt folk i jesusparken, vill jag påstå. Bland annat Babba Ottokar-gänget med vänner. Däribland Nina som stod på en ölback och kände sig lång.

Vi satt i jesusparken framtill fem på morgonen. Det var livat.

Sedan drar jag hem. Var tvungen att vänta på bussen i över en halvtimme. Segt.

Kommer hem och somnar ganska snabbt. Vaknar, äter och drar till in stan.

Träffar Simon och André vid stadsbiblioteket. Simon äter falafel och vi diskuterar resan till Helsingborg.

Vi sitter på stationen i evigheter innan vi kommer igång. Bussen har ingen air-condition. Man fick värmeslag och konstiga skrattanfall på vägen.

Väl framme träffar jag Ariel och Alma. Jag köper folköl till dem också. Vi chillar utanför "Nephew [dk]" och dricker öl. Jag rullar utan byxor på gräset, Alma skrattar.

Sedan var det dags för BOB HUND. Men först satte vi oss utanför en annan scen, kissade och chillade. Ariel och jag posar.

Sedan började bob hund. Jag började mosha bland folk som stod stilla i början. En man i medelåldern armbågar mig jättehårt i sidan. Hädanefter tog jag det lite lugnare. När de körde "upp, upp, ner" och "Det skulle vara lätt för mig..." så mådde jag bra.

Jag möter sedan upp Nella, men hon försvinner snabbt igen. Jag traskar därav till stationen, träffar Ariel och Alma. Ariel går hem. På tåget skrattar vi och folk stjäl mobiler. Jag går med Gustav och Rick till erikslust där vi hoppar på bussen och möter de andra. Jag går hem till Gustav, slänger mig naken i hans pool, tar på mig kläderna och plötsligt mår jag bra igen.

Vi lyssnar på musik och tar det lugnt och ungefär vid halv sex så traskar jag mot busshållsplatsen, åker hem och sover.

Säg, var inte det en händelserik helg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback