öland!

Präst :)

12:00 Det regnar och ett fasansfullt ljud utbrister (allt är jobbigt)

13:10 (upphöjt i två): Jag vaknar av att Joseph spöar elite-four med sin mewtwo (caterpie) + att pappa ropar att det är "frulle" = vi går och äter frukost.

16:00 Efter en dusch är det nu dags för jobb (suger)

18:00 Jag får besök (på jobbet) av Jakob och Joseph som öltävlat och spelat minigolf (Jakob vann!).

21:00 Mor & far började nyss spela och Y&J kom och hälsade på igen. (reds. anm: det var nu vi egentligen hade spelat minigolf och öltävlat, jag vann för övrigt öltävlingen, men inte minigolfen). detta resulterade med att min chef såg att jag hade vänner som väntade på mig därför släppte hon mig tidigare.

21:40-22:15 under denna tid duschade jag (blev fräsch). och festade loss i nyktert tillstånd (till låten "jag lagar din mat") och sen drog vi till borggrillen och söp som getter.

00:00: Jakob lämnar oss. Vi dricker mer än väntat och blir mer eller mindre askalas. Vi drar iväg på en fest där vi träffar mitt folk och bara "hänger". Sen far vi upp till torget och bekantade oss.

01:00-02:00: *censur*

03:00 Min vän Linda däckar i mitt knä och måste tas hem. alla som är där hjälps åt (hon vill ha vatten och korv).

03:15 Vi går hem... När vi är nästan hemma så vill ck att någon följer honom hem. På vägen så kommer vi på att en väska + bortaboken är borta. Vi skyndar oss genom regnet till torget. Vi återfinner boken och springer hem tjoandes. och är lyckliga.

Klockan ?: Nu har vi kommit hem. Listat ut saker som jag inte kommer ihåg. Och nu ligger jag och skriver i denna bok... ett 5 sidor långt "inlägg" om så gott som ingenting och min hand gör ont. Nu ska jag sova!

/Eric Schnelzer
Ölands man!
<3 älska mig!


Extra-extra-som fan!

Glömde tillägga att vi blev omringade av ett gäng medelålders män. De frågade snällt om vi ville ha "extra" då svarade vi "ja!" och medelåldersmännen började hoppa runt oss och ropade "extra extra extra!". Sen ville Yossi han med och han fick sig ett eget "extra" så han blev nöjd.
/Erik Schnelzer (urval ur ölandsbilagan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback