Roskilde 2

Nu ska jag försöka berätta om min roskildefestival. De mest roligaste och händelserika grejerna.

Hoppade på bussen med all packning, chauffören var en glad svart man som frågade vart jag skulle. Jag sa "Roskilde" och fick åka gratis till stationen och köpa biljetten till roskilde där istället. Han undrade vad jag hade den stora dunken till och jag berättade att man behöver vatten på campingen. Han sa "Men finns det inte kranar och sånt där då?". Då sa jag: "joo... men man behöver vatten nära till hands om man vaknar i ett skitvarmt tält och knappt kan andas". Han nickade förstående och körde iväg. I limhamn hoppade Gustav på. Där satt vi, två peppade ungdomar på väg mot nordens största festival. Bussresenärerna tittade konstigt på oss när Gustav började plinga på sin gitarr.

Vi växlade pengar, köpte biljetter och satte oss sedan för att vänta på Ariel och Niklas. Ariel kom, men inte Niklas på grund av bussproblem. Jag och Gustav drog till Köpenhamn, satte oss på stationen vid forex och började spela Benny Hill. Förbipasserande danskar med mera log mot oss när vi satt i våra campingstolar där på stationen.

Ariel och Niklas dök upp. Jag, Ariel och Gustav bestämde oss för att dra till en affär och köpa dricka. Sedan mötte vi även min syster Annalill och tog tåget till roskilde tillsammans. Kön var helt sinnessjuk och stökig. Men tidigt på morgonen satte vi fyra upp de tio tält vi hade släpat dit, eftersom det var en massa folk som skulle komma senare som bad oss ta med tälten.

jag återkommer senare.

Kommentarer
Postat av: Joley

Min pappa har just läst igenom varenda artikel på LEET. Han tycker att du är rolig.

Min pappa är extremt kritisk, så ta åt dig åtminstone.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback