Förmiddag

Idag hade jag mitt absolut sista prov i 2:an. Samma dag som andra skolor slutar helt och hållet. Känns en aning surt... Men provet är över! och det enda som är kvar av skolan är detta:

1. Paddla kanot på idrotten imorgon kl. 08:15
2. Cykla ner till heleneholm, rensa skåp, få kulturprovet tillbaka och lämna in böcker
3. Avslutning den 11:e juni som nästan är en vecka senare

Jag vet inte, men det känns som om jag borde skita i avslutningen. Eftersom de flesta lärare ger betygen helt sent så kommer dem ändå på posten senare. Eller... jag vet inte hur det fungerar. Men att sitta i en varm aula, lyssna på biträdande rektor Lasse T med sina skelande ögon och musikkören känns inte helt tilldragande.

Och eftersom jag knappast får några pengar för "Estetiska initiativ" i år, till skillnad från förra så känns det hela väldigt meningslöst.

Jag kan ju sitta hemma och lyssna på LCD soundsystem istället. Precis som jag gör nu:

LCD soundsystem för hela slanten.
Bra kille, den där LCD soundsystem (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback