Läget känns bra

Jag har sista provet imorgon. 4:e juni liksom. Eftersom man läser teater i block så får man färre lästimmar och lärarna har rätt att ge betyg senare. Bittert! Så jag borde egentligen läsa samhälle nu, men sitter fastklistrad och läser en annan blogg. Som jag försökt lurka fram sedan i söndags. Jag är nog bäst i världen på att googla. Helt sjukt att jag hittade mig fram på så få grunder. Jag är nog bäst i världen.

Jag har en störtskön filmidé som jag kom på igår. Ska nog få Anton att filma den med mig nästa gång jag besöker Kristianstad. Haha, nej men på riktigt! Det är en jättebra filmidé.

En rolig grej med mina filmer är att de alltid låter skitdåliga när jag berättar om dem, men folk förstår när resultatet framgår. Åh, de förstår.

Nu ska jag försöka läsa lite mer samhälle och lyssna lite mer på... vad fan lyssnar jag på? En playlist! Just nu är det The clash och även lite Daniel Johnston. Den där Johnston! Vilken snille!

Han är en sån där lite okänd indiefigur som inspirerar andra som blir jättekända. Kurt Cobain till exempel.

Don't let the sun go down on your grievances
Respect love of the heart over lust of the flesh
Do yourself a favor: become your own savior
And don't let the sun go down on your grievances

Orkar jag blogga ännu mer? Ja! Jag är på blogghumör. Allt för att skjuta upp pluggandet. Jag fick världens finaste komplimang på leet idag. en kille skrev i gästboken att han hade läst alla artiklar på sidan och att han älskade oss. Sånt gör mig så lycklig. När folk orkar engagera sig i något de inte vet något om. De ger något en chans liksom.

Jag brukar göra så, ibland. Bara för att det händer så sällan och för att alla andra bara bryr sig om de som är kändare. De som redan har publik. Alex Schulman liksom. Hans kommentarer på hans blogg har liksom blivit en sorts reklamsida eftersom det är så många som läser hans blogg. Men jag skiter i kommentarerna. Alex Schulmans blogg är skithärlig. Precis lika bra som den var på aftonbladets sida. Kanske lite sämre. Men bara lite.

Jag följer faktiskt inga andra kändisbloggar. Det känns som om alla inriktar sig för mycket på mode. och då är det antingen skittråkigt eller så får man bara ångest för att man inte har råd att köpa skiten. och vem vill ha ångest? Inte jag i alla fall.

HAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHA.

Jag ska paddla kanot på torsdag. det kommer gå åt pipan precis som förra året, känner jag på mig. Vi åkte liksom sicksack in i alla stenar då. Men det blir säkert kul ändå.

Sen är det roskildepeppen som kryper sig på, tivolirock i k-stad, bob hund i Helsingborg, Öland någon gång, emmaboda, way out west, malmöfestivalen och kanske, kanske någon gång däremellan hinner jag besöka Halmstad.

Jag hoppas det i alla fall.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback