Hej

Jag sitter och lyssnar på soundtracket till "eternal sunshine of the spotless mind" och kan fortfarande inte riktigt börja plugga. Nu vet jag dock vad jag ska läsa och plugga när jag väl gör det. Skönt med sovmorgon i alla fall. Och efter provet imorgon kan jag däcka i filmkunskapssalen om den skulle råka vara tråkig eller att jag sett den innan.

Har precis laddat ner lite filmer som jag tänkte se de närmaste dagarna. Varför ser jag bara på oseriösa hollywoodfilmer nu förtiden? Det är som om jag inte längre orkar ta mig orket att se bra filmer.

Men nu när syster är hemma så kan jag i alla fall motiveras till att göra det lite oftare nu kanske. Skulle egentligen sett någon rysk remake på "12 edsvurna män", men det går ju inte för sig. Jag ska ju plugga. Fast sen gör jag ju visserligen inte det. Jag hade säkert hunnit se två filmer under den tiden jag suttit vid datorn och gjort nästan ingenting.

Fast jo, jag har gjort en väldigt viktig sak idag. Jag tog liksom tag i mig själv.

Och jag mår liksom bra. Nöjd med livet faktiskt. Jag hade väldigt nyligen en återkommande ångestkänsla av att allt var meningslöst och att mitt intresse för film, teater, skriva, musik och festa (!) försvunnit.

Men det har kommit tillbaka. Jag ser fram emot att vara med i (minst) tre teateruppsättningar i trean, göra fler filmer och fortsätta skriva på min välbesökta hemsida.

Den 6:e ska jag dessutom hålla ett tal innan sushi suicide intar stapelscenen i västra hamnen. Om jag förbereder det rätt kan det bli jävligt bra. Jag är bra på det där med att prata inför folk om jag är beredd på det.

En rolig grej är att jag de senaste tre dagarna loopat "Jag har varit i alla städer" med Håkan Hellström. Och den är... så bra. Verkligen. Ah, gud. Jag vill ha lördagnatt igen. Eller var det söndagmorgon? Det var fint i alla fall. Superfint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback