Ilska

Nu inatt har jag mött på två fullständigt korkade busschaufförer.

Jag skulle hoppa på bussen från svedala till malmö och sedan byta där till 4:an till bunkeflostrand. Jag hoppade på bussen och sa "Ett barn till bunkeflostrand". Chauffören måste varit ignorant, dum i huvudet eller misskött sitt arbete, för han slog inte in en kod till bunkeflostrand (ligger en zon utanför malmö) utan såg till så att jag betalade för ett barn till Malmö.

Så jag hoppade på fyran efteråt och satte i mitt kort. Chauffören sa något konstigt och sedan frågade han vart jag skulle. Jag sa "Bunkeflostrand". Han tog mitt kort, slog in bunkeflostrandkoden och drog i mitt kort. Han såg till så att jag betalade en helt ny biljett till Bunkeflostrand. Men inte bara det, han såg till att jag betalade som vuxen.

Jag blev alltså rånad på 30 spänn av skånetrafiken, ungefär.

Full av ilska satte jag mig ner. Jag protesterade inte. Jag brydde mig inte. Jag orkade inte. Klockan var nästan två på natten och jag blev bestulen på 30 spänn av skånetrafiken. 30 spänn. 60 tuggummin. 30 spänn. 1,5 l öl.

Jag hatar skånetrafiken.

Kommentarer
Postat av: din kompis.

ja, skånetrafiken är onda.

2008-07-07 @ 11:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback